Hoe ontwikkel je een concept?

Concept ontwikkelen

 

 

U hebt het idee voor een nieuw product of een nieuwe dienst bedacht, maar hoe maakt u het van een abstract concept tot iets dat mensen willen kopen? De eerste stap is begrijpen waar uw doelklanten zich in hun koopproces bevinden. Als u dat kunt nagelen, hebt u een veel betere kans om uw concept om te zetten in een levensvatbaar bedrijf. Immers, als iemand ooit van uw bedrijf en zijn doelmarkt heeft gehoord, is het waarschijnlijk geen obscure nichemarkt. Dat gezegd zijnde, concepten zijn niet gemakkelijk te ontwikkelen als bedrijf. Ze vereisen meer onderzoek en planning dan andere soorten bedrijven omdat er meestal meer geld voor nodig is. Het kan helpen als je al enige ervaring hebt met het werken met medewerkers en het verkopen van dingen. Het concept ontwikkelen is een belangrijk onderdeel van de ontwerpfase. Hier zijn enkele nuttige tips voor het ontwikkelen van een concept als klein bedrijf:

Doe eerst uw marktonderzoek

Er is veel discussie over de beste manier om een bedrijfsconcept te ontwikkelen. Iedereen heeft andere ideeën over wat zal slagen, dus je onderzoek zal je helpen bepalen wat je klanten echt nodig hebben. De beste manier om dit te doen is door marktonderzoek te doen.

Als je een concept hebt, weet je nog niet echt wat het product of de dienst is. Het is meer een "idee" van wat je gaat bouwen. Je moet de markt onderzoeken om te bepalen waar je klanten naar op zoek zijn.

Dit onderzoek kan verschillende vormen aannemen: U kunt praten met mensen die het product hebben gebruikt om te begrijpen wat ze er goed en minder goed aan vonden. U kunt praten met mensen die van plan zijn het product te gebruiken om te weten te komen wat zij van plan zijn te doen. U kunt praten met mensen die mogelijk geïnteresseerd zijn in het product om een idee te krijgen waar ze zich in het koopproces bevinden.

Neem de tijd om uw product of dienst op te bouwen voordat u het lanceert.

Een grote fout die veel mensen maken bij het ontwikkelen van een concept is het te vroeg lanceren ervan. Ondernemers haasten zich om klanten te vinden en lanceren vaak voordat ze een echt product hebben. Dit is een zakelijke benadering die kan werken, maar het is bijna nooit een goed idee om met een concept te beginnen. In plaats daarvan moet je eerst het product of de dienst opbouwen.

Daar zijn veel redenen voor, maar de meest voor de hand liggende is dat het concept slechts een theorie is. Je kunt het je voorstellen, maar het is nog niet echt. Om er een bedrijf van te maken, moet je het eerst bouwen. Dat betekent dat je moet uitzoeken hoe je het moet bouwen en dan klanten moet vinden die ervoor willen betalen.

Blijf itereren door gebruikers te testen en te verfijnen.

Zodra je een product of dienst hebt waarvan je denkt dat het goed genoeg is om een concept rond te lanceren, wil je het uittesten met klanten. Dit kan zo eenvoudig zijn als het aanbieden van een gratis demoversie van uw product en kijken of mensen zich daarvoor aanmelden. Of u kunt een gratis proefversie aanbieden, er geld voor vragen en dan kijken of uw klanten het product genoeg gebruiken om het te kopen.

Tijdens het testen zult u willen uitzoeken wat de beste manier is om uw product of dienst te verkopen. Uw eerste stap is het identificeren van de problemen die uw klanten proberen op te lossen. Zodra u die hebt, kunt u beginnen te werken aan het oplossen van die problemen in uw product.

Plan voor groei en kijk naar de cijfers.

Nu je een product hebt dat een probleem oplost voor klanten, wil je kijken naar groeistrategieën. Als concept kan uw product langzaam groeien, maar het kan ook een hoge vlucht nemen. Als dat gebeurt, wilt u dat plannen. Als u bijvoorbeeld een abonnementsdienst verkoopt, zult u willen bekijken hoeveel u in rekening brengt en hoeveel klanten u hebt ingeschreven. Als er een aanzienlijke daling is in een van beide, wilt u uw prijzen of uw cijfers aanpassen.

You may also like